נשמח לעמוד לשירותכם ולייעץ בכל עת!

כשחושבים על חוקר פרטי פחות חושבים על הקשרים כלכליים. זה יותר מכיר לנו תמונות של חוקר מתשאל אנשים באירועים פליליים או בזירות אסון. אנו פחות נוטים לקשר בין נושאים כלכליים לחוקרים פרטיים, אז זהו שיש קשר והרבה. העולם כיום בנוי על חברות גדולות שמגלגלות בתוכן סכומי עתק ובמקום בו יש כסף, ובעיקר היכן שיש הרבה כסף יש גם חששות לשימוש לא כשר בכסף. זה המקום אליו נכנס החוקר הפרטי שמבצע חקירות כלכליות.

מהן בעצם חקירות כלכליות?

חקירות כלכליות על ידי חוקר פרטי נצרכות בכל מיני סיטואציות. לדוגמה: מנהל חברה המעסיק זכיינים בסניפי הרשת שלו מוצא אי סדרים בדיווחי המכירות המועברים אליו על ידי מנהלי הסניפים שלו והוא חושד כי חלק מהעסקאות אינן מדווחות ונרשמות במלואן, מנהל חנות שרואה כי סך ההפקדות בקופה אינו תואם לתמחור המוצרים ועולה בו החשד כי אחדים מהעובדים אינם מדווחים לקופה על כל המוצרים שהועברו ואת חלקם הם מסמנים כמוצרים שנמכרו למרות שהם לא שולמו ועד מנהל סופר שבודק את מאזן התשלומים מהלקוחות ורואה כי ישנה אי התאמה בין סך המוצרים שנמכרו לסכום שהגיע לקופות, מה שגורם לו לחשוד כי ישנם עובדים המכניסים חלק מהכסף לכיסם במקום לקופה ובכדי לשמור על אווירת אימון מול העובדים הוא מנוע מלהתקין מצלמות. בכל אחד מהמקרים הללו ובעוד אינספור סיטואציות כלכליות מתבקשת עזרתו של חוקר פרטי לביצוע חקירות כלכליות ואישיות.

כיצד מתבצעות חקירות כלכליות על ידי חוקר פרטי?

החוקר הפרטי מצבע את חקירותיו בהתאם לסוג החשד. במידה ומדובר בחשד של אי דיווח על חלק מהעסקאות, החוקר ילמד לעומק את ספרי הכספים של החברה, את מחזורי המכירות שלה וימפה את החשדות. הוא יוכל להצטרף לחברה כמנהל באגף המכירות ויוכל לעקוב מבפנים אחר ההתנהלות הכלכלית. במקרה שבו יהיה חשד כי ישנם עובדים שאינם מכניסים את כל סך הפדיון לקופת החנות יוכל החוקר להפוך את עצמו לקונה קבוע בחנות, לרכוש את אמונם של העובדים ולעקוב אחרי התנהלותם הכלכלית באופן קבוע. 

יעילותן של חקירות כלכליות על ידי חוקר פרטי:

בשל רגישות הנושא והצורך לשמור על יחסי אימון בין ההנהלה לעובדים, ביצוע חקירות כלכליות על ידי חוקר פרטי הינו הפתרון היחיד שיעיל למנוע את המשך המצב.